DAG 22

Camino

Portugués

Andrea og jeg startede dagen med morgenmad i hotellets bar. Det var mørkt da vi startede ud og vandrede ned gennem byen til broen over Rio Lerez og lagde byen bag os.

Det meste af dagen mødte vi medprilgrimme gang på gang, som gik i småklynger og nu er der sørme også blevet travlt i de cafeer vi holder pause i. Årsagen kan jo også være, at det er småkoldt her til formiddag og det småregner indimellem.

Vi møder også hen på dagen mange at de medpilgrimme som vi har mødt on and off, bl.a. bliver vi genforenet med Karina, som var med i caminofamilien i Agueda.

Der er ikke mange bakker at vandre over idag, det er til en afveksling et temmelig fladt landskab. Der er en enkelt op til 135 m, så det er overkommeligt.

Det bliver til, at vi er 6 pilgrimme som overnatter på det samme hotel lidt uden for byen.

Vi aftale, at vi skal spise aftensmad sammen på hotellet

PILGRIMSVANDRING

Det kan nu mærkes, at vi er under 100 km fra Santiago, ved at der er mange pilgrimme på caminoen. Flere er uden rygsæk, mange nationaliteter er det blevet til, og på barerne er der nu ventetid på at blive ekspederet og der er kø ved toiletterne.

Det er lidt af en omvæltning fra næsten ikke at se nogen med pilgrimme til at man er omgivet af mennesker det meste af tiden. Det giver så iøvrigt også nogle hyggelige studer, hvor vi taler sammen og snakker om vores oplvelser både tidligere og her og nu.

Vi vandre i små klynger og er on and off tær på hinanden og fr en sludder i ny og næ under vandringen og på barene under vejs.

Sidset på eftermiddagen bliver Andrea, Karina og jeg enige om, at bo på samme hotel ca. 2.5 km uden for Caldas de Reis.

Og det betyder, da vi vandre ind på hotellet at 2 skotske mænd, som pigerne tidligere har mødt og vandret sammen med har fået samme ide. Og derudover også yderliegere en portugisisk pige om Andrea har mødt .

det aftales, at vi mødes kl. 20.00 i hotellets restaurant for aftensmad.

Forinden, tager jeg efter dagens bad, en stor gin og tonic i hotellets bar i verandaen og får opdateret min dagbog og skrevet dagens historiet til Facebook.

Det bliver en hyggelig aftane omkring middagsboret med snak på kryds og tværs. Vi er jo snart ved vejs endemål.

Dagens info

Dagens by

Caldas de Reis

Provinsby på omkring 10.000 indbyggere. Byen ligger ud til Rio Umia

Caldas de Reis har været beboet helt tilbage før romertiden.

Byen har varme kilder og det betyder at der er kommer turister til byen.

Dagens overnatning

Hotel Sena

Hotellet er antagelig fra 70'erne og ligger ca. 2 km uden for byen.

Hotellet er et udmærket provinshotel, men med små værelser af pæn kvalitet.

Der er en stor bar og en god restaurant.